اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟



تاریخ انتشار : 1402/12/04 14:30
نویسنده : سرکار خانم ملیحه زاهدی راد مدیریت مجموعه درمانی جهان حکمت



تاریخ نشان می دهد که از زمان های قدیم، مردم از مواد ساینده برای لایه برداری پوست خود استفاده می کرده اند. اسکراب‌های بدن از سالها پیش در جوامع انسانی وجود داشته‌اند، اما در طول سال‌ها با صنعتی شدن جوامع، پیشرفت علوم پزشکی و دارویی، رشد روزافزون علوم تخصصی پوست و زیبایی شناسی و کازمتیک تنوع زیادی پیدا کرده‌اند، به عنوان مثال، سرخپوستان آمریکایی از ذرت خشک برای لایه برداری پوست استفاده می کردند. صدف های دریایی خرد شده نیز یکی دیگر از اسکراب های محبوب بودند. امروزه اسکراب ها با موادی مانند تفاله قهوه، شکر، نمک دریایی ریز آسیاب شده، دارچین، عسل، جو و غیره ساخته می شوند.

اسکراب ها جدا از اینکه پوست شما را فوق العاده صاف می کند، فواید دیگری نیز دارند، به خصوص در ماه های زمستان که پوست بسیار خشک می شود، استفاده از اسکراب ها کمک شایانی به آن می کند.

لایه برداری از فرآیندهای طبیعی ریزش پوست است و در یک چرخه ثابت اتفاق می افتد و باعث بازسازی پوست می شود. کارایی این فرآیند به عوامل مختلفی از جمله سن، نوع پوست، محصولاتی که استفاده می کنید و محیط شما بستگی دارد. با این حال، این فرآیند 100 درصد کامل نیست و می تواند منجر به تجمع سلول های مرده پوست در سطح پوست شما شود. اینجاست که کاربرد اسکراب مطرح می شود.

اسکراب‌ها سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و از این رو چندین فواید دارند:
- آنها به پوست شما اجازه می دهند مرطوب کننده را بهتر جذب کند. با رفع سلول‌های مرده پوست، هر مرطوب‌کننده‌ای که استفاده شود، کاملاً به پوست رطوبت لازم را می رساند.
- آنها منافذ را باز می کنند و از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کنند. با استفاده منظم از اسکراب بدن، منافذ خود را باز می‌کنید، و می‌توانید از جوش های بعد از استفاده از تیغ و رشد موهای زیرپوستی جلوگیری کند.
- آنها پوست شما را صاف تر و یکدست تر می کنند. هنگامی که پوست لایه برداری نمی شود، هنگام لمس زبر است و بافت و ظاهری کدر و ترک خورده دارد. با از بین بردن سلول های مرده و خشک، پوستی صاف تر و یکدست تر خواهید داشت.

یک روال مراقبت از پوست سالم شامل مراحل مختلفی از جمله اسکراب است. اسکراب نه تنها ناخالصی های عمیق را از بین می برد، بلکه می تواند پوستی درخشان به شما بدهد.

اسکراب صورت چیست؟



اسکراب صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای لایه برداری پوست شما استفاده می شود. این محصول به حذف سلول های مرده از سطح پوست شما کمک می کند و احتمال مسدود شدن منافذ و آکنه را کاهش می دهد.
اسکراب های صورت حاوی ذرات درشتی هستند که به لایه برداری پوست کمک می کنند. هنگامی که از اسکراب صورت استفاده می کنید، ذرات روی پوست شما ساییده می شوند و تمام کثیفی ها را از منافذ پوست شما پاک می کنند. همچنین سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را صاف تر و نرم تر می کند. اضافه کردن یک اسکراب صورت خوب به برنامه هفتگی مراقبت از پوست، پوستی سالم و درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.

مراحل استفاده از اسکراب صورت



مرحله 1: صورت خود را کاملا با آب بشویید. آن را خشک نکنید.
مرحله 2: مقداری از اسکراب صورت به اندازه نخود را بردارید.
مرحله 3: اسکراب صورت را روی صورت مرطوب خود بمالید.
مرحله 4: اسکراب را به آرامی روی صورت خود بمالید و کمترین فشار را اعمال کنید. بهتر است اسکراب را به صورت دایره ای با استفاده از انگشتان خود مالش دهید.
مرحله 5: همیشه صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید و روی نواحی مانند بالا و گوشه بینی، گونه ها و لب های بالایی تمرکز کنید.
مرحله 6: ماساژ را برای 10 تا 15 ثانیه ادامه دهید.
مرحله 7: حالا به سمت گردن و زیر چانه حرکت کنید و 10 ثانیه دیگر ماساژ دهید.
مرحله 8: پس از اتمام لایه برداری، صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.
مرحله 9: صورت خود را به آرامی با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

مزایای استفاده از اسکراب صورت چیست؟




1. سلول های مرده پوست را از بین می برد
اولین و مهمترین مزیت استفاده از اسکراب صورت، از بین بردن سلول های مرده پوست از روی صورت است. سلول های مرده پوست صورت شما را خشک و کدر می کنند، همچنین منافذ پوست شما را می بندند. اسکراب های صورت پوست شما را کاملا لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برند.

2. منافذ پوست را باز می کند
بدن یک چربی طبیعی به نام سبوم تولید می کند تا پوست را مرطوب نگه دارد. اما گاهی اوقات تولید آن بیش از حد می شود و روغن اضافی سبوم در منافذ پوست شما ذخیره می شود. از آنجایی که منافذ پوست مسدود می شود، منجر به جوش های آکنه می شود. لایه برداری سبوم را از بین می برد و منافذ پوست را باز می کند.

3. پولک ها را از بین می برد
بسیاری از افراد متوجه لکه های خشک روی پوست خود می شوند. این تکه های پوستی خشک به عنوان پوسته پوسته شناخته می شوند که پوست را به شدت کدر نشان می دهند. لایه برداری صورت با استفاده از اسکراب صورت به شما کمک می کند تا از شر پوسته پوسته شدن پوست خلاص شوید و آن را صاف تر کنید.

4. اسکار آکنه را کاهش می دهد
اسکراب صورت همچنین به کاهش اسکار آکنه و لکه های تیره پوست کمک می کند. در حالی که اینها به طور کامل حذف نمی شوند، سبک تر می شوند. اسکراب روند طبیعی لایه برداری پوست را تقویت می کند. هنگامی که صورت خود را اسکراب می کنید، سلول های مرده و آسیب دیده پوست را از بین می برد و به پوست اجازه می دهد تا جوان شود. لکه های تیره و جای زخم در سایه روشن تر می شوند. اسکراب های صورت که دارای مواد روشن کننده طبیعی پوست هستند، تاثیرات بهتری دارند.

5. از رشد موی زیرپوستی جلوگیری می کند
موهای زیر پوستی می توانند خسته کننده باشند زیرا نقش کلیدی در شیوع جوش دارند. اسکراب صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از آسیب رساندن موهای زیر پوستی است. اسکراب صورتی را انتخاب کنید که دارای خواص ضد عفونی کننده باشد تا برای شما ایمن تر و مفیدتر باشد.

6. پوستی صاف را فراهم می کند
جدا از موارد فوق، اسکراب های صورت نیز سطح پوست شما را صاف و درخشان می کنند. وقتی صورت شما صاف‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد، به طور طبیعی عزت نفس شما افزایش می‌یابد.

7. بافت پوست را بهبود می بخشد
پوست صورت در مقایسه با پوست سایر قسمت‌های بدن حساس، نازک‌تر و بیشتر مستعد آسیب است. مراقبت نامناسب از پوست، آلودگی و غیره می تواند منجر به پوستی خشن و کدر شود. اسکراب های صورت با تحریک روند نوسازی پوست، بافت پوست را بهبود می بخشد.

8. جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست
وقتی لایه‌هایی از سلول‌های مرده روی پوست را پوشانده باشند، محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید به سختی در پوست نفوذ می‌کنند و به همین دلیل به نتایج دلخواه خود نمی رسید. فقط هزینه اضافه و بی فایده ای کرده اید. لایه برداری صورت با اسکراب تضمین کننده جذب درست این محصولات است و به راحتی روی پوست شما تاثیر می گذارند.


معایب اسکراب:



1. مالش دادن اسکراب و مواد شیمیایی موجود در آن ممکن است باعث تحریک از جمله قرمزی و التهاب پوست شود. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است به مواد شیمیایی موجود در اسکراب های مصنوعی نیز واکنش های آلرژیک نشان دهید.
2. اسکراب بیش از حد می تواند منجر به ایجاد منافذ باز شود که همزمان در معرض آلودگی و اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند. و پوست شما را مستعد ابتلا به عفونت ها و برنزه شدن می کند.
3. اسکراب منافذ شما را باز می کند و کثیفی به راحتی روی آنها می نشیند. این امر باعث می شود که پوست شما به دلیل رشد باکتری مستعد آکنه شود. در برخی موارد پوست شما را خشک می کند.

چگونه بهترین اسکراب صورت را برای نوع پوست خود انتخاب کنیم؟



انتخاب اسکراب صورت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بهترین نتیجه، همیشه باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. بر حسب نوع پوستی که دارید بهترین محصول را با توجه به راهنمای زیر انتخاب کنید:

1. پوست چرب
افرادی که پوست چرب دارند عمدتاً مشکلات جوش دارند زیرا روغن اضافی سبوم منافذ پوست آنها را مسدود می کند. بنابراین شما به یک اسکراب صورت نیاز دارید که نه تنها سلول های مرده پوست را از بین ببرد بلکه خاصیت ضد جوش نیز در آن داشته باشد. سالیسیلیک اسید به دلیل فواید ضد آکنه اش شناخته شده است. اگر پوست چرب دارید، باید اسکراب صورت حاوی اسید سالیسیلیک یا مواد ضد آکنه مشابه داشته باشید.

2. پوست خشک
کسانی که پوست خشکی دارند می توانند از هر شوینده صورت که دارای مواد مناسب برای از بین بردن سلول های مرده پوست است استفاده کنند. اسید گلیکولیک یکی از این مواد است که سلول های مرده پوست و پوسته پوسته شدن پوست را به راحتی از بین می برد. به عنوان یک لایه بردار عالی شناخته شده است. به دنبال یک اسکراب صورت باشید که دارای اسید گلیکولیک باشد و همچنین فواید مرطوب‌کننده‌ای برای پوست شما داشته باشد.

3. پوست حساس
افرادی که پوست حساسی دارند باید در انتخاب محصولات مراقبت از پوست خود دقت بیشتری داشته باشند. اگر پوست حساسی دارید، مطمئن شوید که اسکراب صورتتان ضد باکتری و ضد التهاب باشد. پروپیلن گلیکول دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. زردچوبه و ماست مواد طبیعی هستند که فواید ضد التهابی دارند. اسکراب های شکر برای پوست های حساس مفید هستند. شکر یک لایه بردار طبیعی پوست است و برای از بین بردن سلول های مرده پوست عالی عمل می کند.

4. پوست مختلط
از آنجایی که پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و چرب است، انتخاب اسکراب صورت کمی سخت است. اما متخصصان می گویند افرادی که پوست مختلط دارند باید از اسکراب صورت استفاده کنند که چربی اضافی پوست را بدون خشک کردن پاک کند.

خواص مختلف انواع اسکراب صورت:



اسکراب نمک

نمک دریا یک لایه بردار طبیعی است. بافت ساینده آن سلول های مرده پوست را به راحتی از بین می برد.

اسکراب شکر

در حالی که خوردن شکر زیاد برای بدن ضرر دارد، گذاشتن آن روی بدن و استفاده از آن به عنوان اسکراب فوق العاده است. شکر یک مرطوب کننده است، به این معنی که آب را به داخل پوست شما می کشد و پوست شما را هیدراته می کند و در عین حال از شر تمام سلول های خشک و مرده خلاص می کند. توجه کنید که استفاده از این نوع اسکراب برای صورت توصیه نمی شود چون به علت داشتن دانه های درشت می تواند به پوست صورت آسیب برساند و تحریک کننده باشد.

اسکراب قهوه

قهوه فواید زیادی دارد و این فواید به اسکراب نیز منتقل می شود. قهوه نه تنها دارای خواص لایه برداری طبیعی و ضد التهابی است، بلکه ممکن است گردش خون و پوست صاف را هم بهبود ببخشد.

اسکراب بدن اسطوخودوس

اسکراب‌های بدن بر پایه اسطوخودوس می‌توانند برای تسکین پوست تحریک‌شده، التیام پوست ملتهب، و آرام‌سازی و آرامش حواس شما عالی باشند. درست قبل از خواب زمان خوبی برای استفاده از اسکراب بدن اسطوخودوس است.

اسکراب بدن زغالی

زغال چوب به یک ماده ضروری برای بسیاری از محصولات زیبایی و بهداشتی تبدیل شده است. زغال چوب بسیار جاذب است، به این معنی که تمام کثیفی ها، آلودگی ها و سلول های مرده پوست را می گیرد و به راحتی از شر آنها خلاص می شوید.

اسکراب کره ای

اگر تجربه سالن ماساژ کره ای را داشته باشید، اسکراب کره ای را می شناسید. در این روش استفاده از شوینده و اسکراب از طریق لیف های مخصوص پاک می شود. فقط با استفاده از یک صابون ساده و این لیف ها می توانید پوست خود را لایه برداری و نرم کنید.


جایگزین های اسکراب



به جای اسکراب می توانید از موادی استفاده کنید که بدون استفاده از ذرات خشن به لایه برداری پوست کمک می کنند. در مورد جایگزین های اسکراب که در زیر آروده شده است، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

- آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)
AHA ها، از جمله اسیدهای سیتریک، لاکتیک و گلیکولیک، سلول های سطحی پوست را حذف می کنند تا به بهبود ظاهر پوست شما کمک کنند. محصولات حاوی این اسیدها به جای ذرات ساینده، سلول های مرده پوست را حل می کنند.
اگرچه AHA ها بیشتر برای پیشگیری از پیری پوست استفاده می شوند، اما ممکن است برای پوست مستعد آکنه نیز مفید باشند.

- اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs)
شاید شناخته شده ترین BHA اسید سالیسیلیک باشد که سلول های مرده پوست منافذ را حل می کند. اسید سالیسیلیک به طور گسترده در تونرها، پاک کننده ها و لوسیون ها موجود است. برای جلوگیری از تحریک و پوسته پوسته شدن حتما از یک محصول حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

- لایه بردارهای مکانیکی
لایه بردارهای مکانیکی برای تقویت پاک کننده روزانه صورت استفاده می شوند، این محصولات اگر پوست چرب یا مختلط دارید، بیشتر برای شما مفید است.

به عنوان مثال می توان به استفاده از لیفهای نرم یا برس های پاک کننده مخصوص صورت اشاره کرد. نکته کلیدی این است که اینها را به جای ماساژ دادن به صورت دایره های کوچک در امتداد صورت خود ماساژ دهید.

چگونه اسکراب صورت خانگی درست کنیم؟




1. اسکراب قهوه
کافئین موجود در قهوه گردش خون را بهبود می بخشد و به پوست شما درخشندگی می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در آن از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و مانع از بین رفتن رطوبت می شوند.
3 قاشق چایخوری قهوه و ½ فنجان ماست.
آنها را به خوبی در مخلوط کن مخلوط کنید و مخلوط را حدود 5 دقیقه کنار بگذارید.
وقتی غلیظ شد یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
صورت خود را با استفاده از این مخلوط با حرکات دایره ای حدود 10 دقیقه اسکراب کنید.
با آب سرد بشویید.

2. اسکراب لیمو، عسل و شکر
لیمو به شما کمک می کند تا آکنه، جوش های سرسیاه و تغییر رنگ را از بین ببرید در حالی که عسل پوست ملتهب را مرطوب و التیام می بخشد.
1 فنجان شکر با ½ فنجان روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل.
مواد را مخلوط کنید. آب لیمو (از یک لیموی بزرگ) را به آن اضافه کنید. مدتی آن را هم بزنید.
این ترکیب را روی صورت خود بمالید و چند دقیقه اسکراب کنید.
با آب سرد بشویید.

3. اسکراب گوجه فرنگی و ماست
گوجه فرنگی رنگ برنزه را از پوست شما پاک می کند و ماست به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند که رنگ پوست شما را روشن می کند.
2 قاشق چایخوری تفاله گوجه فرنگی و 2 قاشق چایخوری ماست
مواد را مخلوط کنید. یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید.
آنها را خوب مخلوط کنید.
آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.
آن را بشویید.

4. اسکراب بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر در لایه برداری ملایم پوست شما عالی عمل می کند. علاوه بر این، منافذ سبوم اضافی را پاک می کند و پوست شما را تمیز نگه می دارد.
1 قاشق غذاخوری شیر کامل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری جو دوسر
را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید جو دوسر نرم شود.
چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید
آن را روی صورت خود بمالید و به مدت 2 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
بعدا با آب سرد آبکشی کنید.

5. اسکراب شکر قهوه ای
شکر قهوه ای یک ماده موثر برای لایه برداری صورت است. خواص ضد باکتریایی و اسید گلیکولیک آن پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارد.
2 قاشق غذاخوری عسل و شکر قهوه ای
را در یک کاسه بریزید.
خوب هم بزنید تا به شکل خمیر غلیظی در بیاید.
صورت خود را با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند.
با آب گرم بشویید. در حین انجام این کار پوست خود را ماساژ دهید.
قهوه و شکر می توانند مانند اسکراب های خانگی بسیار مفید باشند. آنها لایه برداری ملایمی را ایجاد می کنند که لکه های عمیق را از منافذ پاک می کند.
قهوه رنگ پوست را روشن و یکدست می کند. شکر منبع طبیعی AHA است، به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و سرعت چرخه سلولی را بهبود می بخشد و بنابراین پوست درخشان تر به نظر می رسد.


اقدامات احتیاطی پس از استفاده از اسکراب



مهم نیست که کدام لایه بردار را انتخاب می کنید، مهم این است که بعد از لایه برداری از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا از خشک شدن صورت جلوگیری کنید. از لایه برداری بیش از یک یا دو بار در هفته خودداری کنید وگرنه ممکن است به پوست خود آسیب برسانید.
پس از لایه برداری، برای حفظ سلامت پوست اقدامات احتیاطی زیر را در نظر داشته باشید.
آفتاب نگیرید
پس از لایه برداری از مواجهه با نور خورشید خودداری کنید. پوست بعد از لایه‌برداری می‌تواند نسبت به آفتاب حساس‌تر شود، بنابراین تا روز بعد از آفتاب گرفتن و مواجهه با آفتاب بپرهیزید.
اگر صورت یا بدن آفتاب سوخته ای دارید، از اسکراب کردن خودداری کنید.
بیشتر لایه برداری نکنید
اسکراب ها نوعی لایه بردار هستند، بنابراین نیازی به لایه برداری بیشتر بعد از اسکراب نیست. این کار باعث خشکی بیشتر پوست و تحریک آن می شود.
به اتاق بخار نروید
استفاده از سونا یا اتاق بخار بعد از لایه برداری می تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین بهتر است از آن صرف نظر کنید.
همیشه هنگام لایه برداری پوست خود حد اعتدال را رعایت کنید و از استفاده بیش از حد خودداری نمایید.

در مورد اسکراب ها هم مانند هر ماده مفید دیگری تبلیغ های غلط و بیش تر از تاثیرشان وجود دارد. مردم خواص آنها را یا بیشتر از حد برآورد می کنند یا کمتر از حد در نظر می گیرند. در ادامه حقایق و دروغ های شایع در مورد اسکراب ها را آورده ایم تا آگاهانه به انتخاب آنها بپردازید.
- اسکراب به پوست شما آسیب می رساند. دروغ
استفاده از اسکراب به معنای آسیب رساندن به پوست شما نیست. فقط اگر اسکراب حاوی ذرات درشت و تیز باشد، می تواند باعث پارگی پوست شما شود. اعمال فشار زیاد هنگام ماساژ دادن اسکراب نیز می تواند مضر باشد.

- اسکراب ها می توانند جای آکنه را پاک کنند. تبلیغ
اسکراب به تنهایی نمی تواند جای آکنه شما را از بین ببرد. کرم های روشن کننده آکنه با طراحی خاص برای این منظور در دسترس هستند. با این حال، اسکراب صورت می‌تواند به محو شدن جای زخم کمک کند.

- اسکراب ها می توانند جوش ها را درمان کنند. تبلیغ
اسکراب صورت نمی تواند جوش های شما را درمان کند. اگر هنگام طغیان جوش، صورت خود را اسکراب کنید، ممکن است پوست شما را تحریک کند و باعث احساس سوزش شود. اسکراب صورت می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست از ایجاد جوش جلوگیری کند.

- احساس سوزن سوزن شدن در هنگام شستشو طبیعی است. صحیح

اگر اسکراب صورت شما حاوی مواد نعناع فلفلی یا نعنا باشد، احساس خنکی طبیعی است. اگر نه، سوزن سوزن شدن به این معنی است که مواد با پوست شما سازگار نیستند.

مقایسه شوینده صورت با اسکراب صورت



تفاوت اصلی بین شوینده صورت و اسکراب صورت در بافت آن است. شوینده صورت دارای بافتی نرم و کرمی است، در حالی که اسکراب صورت دارای دانه هایی است. هدف از استفاده از این دو نیز متفاوت است. شوینده صورت فقط آلودگی، گرد و غبار و عوامل بیماری زا را از سطح پوست شما پاک می کند. در حالیکه اسکراب منافذ پوست را نیز تمیز می کند و با لایه برداری از پوست، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

آیا می توانم روزانه از اسکراب صورت استفاده کنم؟


خیر، شما نباید هر روز از اسکراب صورت استفاده کنید. اسکراب های صورت برای یک روال هفتگی مراقبت از پوست برحسب نوع پوست ساخته شده اند. با این حال می توانید هفته ای دو بار از اسکراب صورت استفاده کنید.

بعد از استفاده از اسکراب صورت چه چیزی را باید استفاده کرد؟



بعد از استفاده از اسکراب صورت یک مرطوب کننده ملایم بزنید. هنگام استفاده از مرطوب کننده مطمئن شوید که صورت شما کمی مرطوب است. رطوبت پوست به مرطوب کننده کمک می کند تا به عمق پوست شما نفوذ کند و حداکثر فواید را داشته باشد.

بایدها و نبایدهای استفاده از اسکراب صورت



باید:
1. هرگز فراموش نکنید که قبل از استفاده از اسکراب صورت خود را بشویید.
2. بر روی ناحیه T صورت خود (پیشانی، بینی، بالای لب ها) تمرکز کنید.
3. مطمئن شوید که حداقل 40 ثانیه را صرف ماساژ صورت خود می کنید.
4. اگر برای یک روتین مراقبت از پوست زمان کافی دارید، می توانید بعد از اسکراب صورت از ماسک صورت استفاده کنید.
5. بعد از اسکراب پوست خود را با یک مرطوب کننده آبرسان مرطوب کنید. این کمک می کند که پوست بهتر روند بهبود را طی کند.
6. اسکراب صورت متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید.

نباید:
1. هر روز صورت خود را اسکراب نکنید. برای بعضی پوست ها استفاده دو بار در هفته هم زیاد است.
2. بیش از 40 تا 45 ثانیه صورت خود را اسکراب نکنید. شستشوی طولانی مدت می تواند باعث تحریک پوست شود.
3. اگر زخم های باز یا جوش های دردناک روی صورت خود دارید، از اسکراب صورت خودداری کنید.
4. بلافاصله پس از اسکراب صورت، پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. پوست شما را فوق العاده حساس می کند.
6. از اسکراب های فیزیکی خودداری کنید، در عوض، اسکراب های ملایم حاوی AHA یا BHA را انتخاب کنید.
7. در صورت داشتن سوختگی، زخم روی پوست، از اسکراب پوست خودداری کنید و بگذارید کاملاً بهبود یابد.

نتیجه گیری
لایه برداری پوست صورت با استفاده از یک اسکراب ملایم می تواند یک راه موثر برای مراقبت از پوست شما باشد. این کار کمک می کند تا سلول های مرده پوست و سبوم اضافی از صورت شما پاک شود و پوستی صاف و نرم به شما بدهد. مراحل بالا را برای یک لایه برداری عالی با استفاده از اسکراب صورت انجام دهید. برای جلوگیری از آسیب پوست، محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما و ملایم باشد. همچنین بایدها و نبایدها را در نظر داشته باشید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید. بهترین کار مراجعه به یک فیشیالیست یا بیوتی تراپیست مجرب است که با آنالیز پوست شما می تواند بهترین راهکار را ارائه دهد.





در دسته پوست و مو

#اسکراب



ارسال نظرات









نظرات